Advertise on DISCO3.CO.UK
Forum · Gallery · Wiki · Shop · Sponsors
DISCO3.CO.UK > Dutch

Transmissie olie verversen
Post Reply  Down to end
Page 3 of 3 <123
jobster
 


Member Since: 08 Jul 2012
Location: Hilversum
Posts: 591

Netherlands 2009 Discovery 3 TDV6 SE Auto Unknown ColourDiscovery 3

Dan_NL wrote:
Ik heb net mijn auto opgehaald bij GEBA. Grote beurt, APK, nieuwe raamlijstje (waren verteerd na vier Portugese zomers...), automaat flush... , rondom nieuwe schijven en blokken, wat kleine dingen.. ..en een poetsbeurt door iemand die dat al jaren doet. Vroeger poetste hij vliegtuigen in de volle zon vlieg ( ja die hele grote lijnkisten ), nu dus auto's. Ziet er als nieuw uit ! Whistle Whistle Die jongen kent al de trucjes. Gelijk foto's gemaakt, voor er weer een regenbui komt en we door de modder rijden.. Mr. Green





Maarrr... Lees ik net hierboven over het slippen en de uiteindelijke revisie van de bak... Ik heb dus een paar jaar geleden de radiateur laten vervangen,( orgineel ), preventief. Toen de ATF laten wisselen en een nieuw filter. Bak liep als een zonnetje. Volgens de monteurs de mooist lopende en schakelende bak die ze kennen.. Mr. Green Mr. Green ... Ik heb echter de laatste maanden dat als de auto LANG heeft stilgestaan ( weekje, 10 dagen zoiets ) dat ik dan als ik de bak in D schakelde en gas gaf.. ..er dus niets gebeurde ! Kon ik tot tien tellen, daarna werkte alles weer normaal ! Geen trillingen of ellende. Wel een paar keer met de trailer erachter het idee gehad dat 'iets' het niet trok, maar wat ?!? . Ik dacht dat de TC misschien leegliep of zo, bij lang stilstaan en weer vol moest lopen voor alles weer werkte. Een terugslag klep die niet goed werkt oid.

Nu toch maar een flush laten doen, nu al 260.000Km , 80.000 na vorige ATF-wissel... Volgens de mannen kan dat glycol-in-atf-apparaat niet kloppen. Laten we het hopen...

Maar nu begin ik me toch een bééétje ongerust te maken.. Shocked Shocked Shocked
Ik hoop niet dat de TC defect is. Complete revisie automaat kost met montage ca. € 5400 bij Geba, (weet alleen niet of dit nu inclusief de btw was....).

De defecte TC ; daarbij past evident het trillen ? Want dat heeft ze nog nooit gedaan... ...lijkt wel iets met de wilevlucht, lichte trilling in stuur. Maar dat is omdat banden zijn gewisseld voor/achter (hoop ik).



Veel te schoon! Kleur Atacama Sand?
 RLD Sump Guard
GVIF & rear camera
New FBH via Dan
BAS Remap with IIDTool
 
 
Post #134487620th Sep 2014 2:28 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Dan_NL
 


Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1213



... Vienna Green...
  
Post #134488020th Sep 2014 2:44 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
ds23man
 


Member Since: 19 Jan 2013
Location: Ainum
Posts: 227

Netherlands 2007 Discovery 3 TDV6 HSE Auto Java BlackDiscovery 3

Die monteur bij Geba heet Phill trouwens, wat kan die vent buffelen! En niet te beroerd om allerlei tips en trucs te delen! Dan, rij jij in de omgeving van Zuidlaren rond?
  
Post #134943529th Sep 2014 7:09 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Dan_NL
 


Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1213


@ ds23man. Ik rij op de Veluwe. Heb de auto bij Geba gekocht. Als je mij in die buurt ziet, ben ik op weg naar Geba of kom er vandaan.. Laughing

@Discover3. Heb vorige week de heer de Koning over de telefoon gesproken. Is inderdaad wat ik al dacht. TC loopt leeg in de bak. Kan helemaal geen kwaad. Moet alleen geen vol gas geven als er nog geen druk is. Heb gelijk prijzen gevraagd. Revisie eigen bak (zonder kleppenkast) ca. € 1200. Met de kleppenkast erbij ca. € 1600 . Daar is mee te leven.
Beter dan een nieuwe bak van € 8000 !!! Bow down Bow down
  
Post #134943729th Sep 2014 7:16 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Display posts from the last:  
Post Reply Back to top
Page 3 of 3 <123
Jump to:  
Previous Topic | Next Topic >


Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



DISCO3.CO.UK Copyright © 2004-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
DISCO3.CO.UK RSS Feed - All Forums

DISCO3.CO.UK is independent and not affiliated to Land Rover.
Switch to Mobile Site