Voorste Differentieel zweet vloeistof
Hi,
Ik heb een vraag je over mijn voorste Differentieel van mijn LR3 uit BJ 2005. Aan de rechterkant van de differentieel komt wat vloeistof vrij, ik denk dat het van de Diff af komt. Moet ik me zorgen gaan maken of kan het geen kwaad. Wie kan advies geven of weet wat het probleem is? Is het makkelijk te verhelpen?
hoop snel wat van jullie te horen...
grt,
Mo
19th Jan 2015 10:24 am
def110
Heb je een foto? Dat zegt meer als 1000 woorden...
Je zou kunnen controleren of je diff nog vrij kan ventileren. Er zit een slang op die naast je radiator uitkomt in de motorruimte. Er is daar voor latere modellen een andere versie voor gekomen. De originele wilde nog wel eens verstoppen waardoor de druk in de diff kon oplopen waardoor die o.a. kon gaan lekken.
Zie hieronder een plaatje van de locatie. Dit is het oude type. Het plaatje daaronder is het nieuwe type, kost 10 pond bij forum sponsors Steve (Advanced Factors)
19th Jan 2015 2:21 pm
Motje39
Bedankt voor je respons.
Deze modificatie heb afgelopen jaar uitgevoerd dus dat zal niet het probleem. Foto heb ik nu niet bij de hand maar aan de linkerkant van de Diff, waarin de de aandrijfas zit van het linker wiel. Ik hoor van iemand dat de afdichting rubber waarschijnlijk versleten is. Op de foto is dat nr 3: afdichting ring.
19th Jan 2015 2:29 pm
wvlenthe
Hi Motje,
ik heb dit ook bij mijn 2005 D3.
Volgens de dealer in eerste instantie 'zweten op de pasvlakken'. Diff moest vervangen (1100 euro).
Nu hebben ze 'toch' alleen keerringen vervangen van de steekassen omdat ze denken dat dat afdoende is en 'we houden het in de gaten'. Deze reparatie was natuurlijk veel goedkoper dan een ruildiff.
Het kan wel een probleem zijn. Een diff zonder olie loopt gegarandeerd vast natuurlijk. Nou loopt je olie er echt niet in een week uit maar 'elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar'.
Groeten,
WiljoD3 V8 HSE Auto in Zermatt silver - driveway version gone but not forgotten, only the living room cupboard version remains
30th Jan 2015 12:16 pm
Motje39
Het probleem is opgelost...het waren de afdichting rubbers (nr 3 op tekening). Heb ze aan beide kanten vervangen en kosten 17 euro per stuk bij de LR dealer...
26th Jun 2015 11:08 pm
def110
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum