Home · FAQ · New Posts · My Posts · PMs · Search · Members · Members Map · Groups · Profile · Donate ·
Log In
|
- You are currently viewing DISCO3.CO.UK as a guest - Register to take part or Log In
Motje39
Member Since: 01 Feb 2012
Location: Amsterdam
Posts: 50
|
Radiateur vervangen ivm glycol |
|
Hi,
Ik heb een LR3 bouwjaar 2005 automaat. Vorig jaar heb ik de versnellingsbak laten flushen (elke 80.000 km laten doen) omdat de bak tijdens het schakelen trilde. Dat probleem is nu verholpen en als werkt goed. Ik heb de versnellingsbak ook op Glycol laten controleren en deze was dus schoon. Maar ik lees op het forum dat je een probleem met je radiateur je versnellingsbak kan verontreinigen met glycol. Sommige stellen voor dat je de radiateur moet vervangen, maar lost dit dan het probleem op of blijft de kans altijd bestaan?
Graag jullie advies .
grtjes,
Mo
|
25th Feb 2014 10:47 am |
|
|
wvlenthe
Member Since: 07 Jan 2009
Location: Arnhem
Posts: 1967
|
Hi Mo,
DAN_NL heeft daar wat onderzoek naar gedaan, maar in essentie gaat het om een zwak punt in de radiateur wat na verloop van de jaren koelvloeistof (glycol) laat lekken in de olie. Dus het probleem is met een nieuwe radiateur opgelost maar in principe wel weer tijdelijk.
Wiljo D3 V8 HSE Auto in Zermatt silver - driveway version gone but not forgotten, only the living room cupboard version remains
|
25th Feb 2014 12:15 pm |
|
|
Motje39
Member Since: 01 Feb 2012
Location: Amsterdam
Posts: 50
|
Is het ook bekend om welk merk radiator het gaat waar dit probleem voorkomt? Zou je door een andere te merk nemen het probleem kunnen uitsluiten? Bestaan er nieuwere radiatoren met modificaties voor dit probleem?
|
25th Feb 2014 2:14 pm |
|
|
Motje39
Member Since: 01 Feb 2012
Location: Amsterdam
Posts: 50
|
ATF cooler voor de autmaat |
|
Hoi,
Weet iemand waar je de ATF cooler kan kopen voor de automaat? Ik wil graag mijn automaat niet via de radiator laten koelen maar via een ATF cooler om glycol verontreiniging tegen te gaan.
|
4th Mar 2014 1:20 pm |
|
|
Dan_NL
Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1213
|
Ik heb daar indertijd ook gekeken naar een externe koeler voor de transmissie vloeistof. Dat vraagt nogal wat aanpassingen en daar is weinig ruimte voor. SImpelste is gewoon de radiator wisselen. Ik heb dat preventief gedaan - 2011 geloof ik - in de redenering dat de auto een economische levensduur van 10jr heeft. Na vijf jaar vervangen zou dus een garantie moeten zijn tot een leeftijd van 10jr. Wat er blijkt te gebeuren [ van een jaguar forum gehaald, daar speelde het zelfde probleem met de zelfde motor/bak/radiator combinatie] , is dat daar waar de TV-koeler gelast is in de radiator door een verandering in de metaalstruktuur er locaal diffusie van glycol kan plaatsvinden. Dat zijn dan dus ml per maand, zeker in het begin. IK denk dat elke start opwarm/afkoel cylcus er een mechanische belasting bijkomt door een verschil van de hele radiator [lagere temp] tav TVK [warmer]. Die extra belasting kan de struktuur verandering versnellen. Dit laatst is filisofie, ik heb niet niet onderzocht en ook niet eerder ergens gelezen. Maar ik denk dat je bij de eerste vage veschijnselen als een speer je radiator moet vervangen en je transmissievloeistof moet laten vervangen... Dit is veel goedkoper dan een andere automaat...
|
10th May 2014 7:44 pm |
|
|
|
|
Posting Rules
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
|
DISCO3.CO.UK Copyright © 2004-2024 Futuranet Ltd & Martin Lewis
|
|
DISCO3.CO.UK is independent and not affiliated to Land Rover.