tra gancio e ruota hai un angolo di uscita degno di una porsche! _____________________________________________
una land griffata!!!, anzi GRAFFIATA
23rd Aug 2010 8:39 pm
salvoTao
Member Since: 16 Jul 2010
Location: sicilia
Posts: 324
e troppo sporgente per questo o montato ruotino e vorrei studiare insieme alla fantasia di qualcuno una scivola che possa essere protettiva per il paraurti posteriore . saluti salvotao
23rd Aug 2010 10:34 pm
crazy
Member Since: 27 Jan 2008
Location: Near Milan
Posts: 1852
Tutte le gomme di dimensioni normalie non rutini sporgono così; che ci vuoi fare?
CiaoLandy lover
Membro del Club
Per Piadina: lo so che tu preferiresti questa per gli angoli in uscita:
Scherzi a parte, il gancio estraibile è un altro mondo, si smonta in 3 secondi quando serve avere angoli buoni e quando si usa normalmente fa sempre il suo mestiere di mantenere a distanza di sicurezzai maldestri del parcheggio (in buona o cattiva fede...).
24th Aug 2010 6:12 am
DiscoRagno
Member Since: 14 Jun 2007
Location: Viterbo
Posts: 448
Piadina wrote:
tra gancio e ruota hai un angolo di uscita degno di una porsche!
La tua risposta cade a fagiuolo....guardate cosa ho dovuto fare (per prenderli per il C _ _ _) per far capire ai piloti della SPORTIVA cosa devono controllare ed alla fine intervenire per riuscire a penetrare il loro garage....
Look my video gallery
click my logo
24th Aug 2010 9:43 am
01coccobet
Member Since: 23 Feb 2009
Location: on air
Posts: 2624
sembra proprio che mi abbiate preso di mira.....
D3
gancio traino
Ruota di scorta normale
e pors..e......
a me sembra tutta invidia la vostra,anche perchè la porsche 911 ha vinto una dakar...proprio proprio male non è!!!!!
poi i gusti sono gusti e c'è a chi piace prendelro......
valà che và bene così! figuring it out!!!!
the best feeling:getting airborne.
24th Aug 2010 11:44 am
Marco3
Member Since: 02 Mar 2009
Location: calenzano
Posts: 461
cerchio di Freelander Sport su D3
ho 4 cerchi da 18' della Freelander Sport...la mia idea sarebbe di utilizzarli per montarci le gomme invernali, oppure utilizzarne uno con gomma idonea al posto del ruotino (del menga).
Il gommista mi ha detto che non è detto che tale cerchio, pur da 18', sia utilizzabile su D3, voi che ne dite?
28th Aug 2010 7:48 pm
salvoTao
Member Since: 16 Jul 2010
Location: sicilia
Posts: 324
Re: cerchio di Freelander Sport su D3
si sta attento che non si possono montare quell del lr2, perche anno i buchi piu vicini,, prova a misurarli ciao salvotao
28th Aug 2010 11:25 pm
01coccobet
Member Since: 23 Feb 2009
Location: on air
Posts: 2624
Non credo proprio si possa,anche se i buchi sono giusti,i carichi non lo sono!
poi c'è da guardare il canale,l'off-set.ecc.
As at Jan 2009, all Discovery 3 factory fit and dealer fit wheels (17, 18 & 19") have been rated at 940kg per rim. While it is physically possible to fit wheels from the Range Rover Sport and some later FFRR wheels, it should be noted that the rims are rated for a lower weight.
FFRR - 925kg
RRS - 900kg
Fitment of the FFRR or RRS rims may therefore have an impact on your insurance. If in doubt, always check with your insurer. To date there have been no incidents reported on DISCO3.CO.UK of either FFRR or RRS wheels failing, nor have there been any reports of insurers questioning the fitment of these wheels.
Standard wheel dimensions & weights:
The dimensions and weight of alternative wheel fitments should be considered relative to the standard Discovery 3 fitments. These are:
PCD = 5/120 (This means a five wheel stud pattern, with the 5 studs on a pitch circle diameter of 120mm. Alternative sizes will literally not fit the Discovery 3 hub).
Offset = 53P (This dimension is the distance from the wheel hub to the rim edge. Different offsets will narrow or widen the track of your vehicle. Small changes in offset do not seem to impact the performance of Discovery 3).
Land Rover OEM sizes include:
17 x 7 - one design only, weight 11.4kg
18 x 8 - various designs, weight of 5 spoke design 13.6kg
19 x 8 - various designs
Weight - a lower unsprung weight is preferable. However, differences in wheels weights tend to be less significant than variations in tyre weight. A robust MT tyre with a LT construction will weigh around 25kg, compared to a passenger construction road oriented tyre around 15kg.
Tyres:
It should be noted that the standard Disco3 tyre fitment for an HSE model in the United Kingdom is 255/55/19 with a 111 weight rating. The minimum weight rating in the UK is 111 per tyre, while in Australia a lower limit of 109 applies. LR do NOT recommend the fitment of the RRS 255/50/19 107 tyre to the Disco3 due to the smaller rolling circumference and the lower load rating.
Pending the addition of further information, more can be found at DISCO3.CO.UK Wheels & Tyres Sectionfiguring it out!!!!
the best feeling:getting airborne.
29th Aug 2010 9:06 am
01coccobet
Member Since: 23 Feb 2009
Location: on air
Posts: 2624
per chi crede che le P non vadano in fuoristrada!!!! figuring it out!!!!
the best feeling:getting airborne.
29th Aug 2010 9:34 am
Marco3
Member Since: 02 Mar 2009
Location: calenzano
Posts: 461
...ora controllo e eventualmente sentirò il conce... cmq se ci fosse un range di carico per singolo cerchio inferiore a quello di D3, sarebbe sicuramente migliore del ridicolo ruotino...
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum