Advertise on DISCO3.CO.UK
Forum · Gallery · Wiki · Shop · Sponsors
DISCO3.CO.UK > Dutch

Nog Nederlanders actief?
Post Reply  Down to end
Page 3 of 3 <123
Dan_NL
 


Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1209


Hi Liam, mooie kleur heb je gekozen ! Maar een 2015 zal best wel kostbaar zijn geweest.
Niet getwijfeld om een D5 met 3 jaar garantie te kopen ?

Ik ben helemaal van de D5 afgestapt omdat de achterbank alleen voor personen tot 1.6m
geschikt is. Maar verder is het een strakke auto...

Bij de laatste beurt [ november 2017] van mijn D3 had ik bijna de hele dag om uit te proberen
in welke auto ik het best zit. Ben ik op een F-Type uitgekomen... .. die staat nu voor de deur.

De D3 [2006] hou ik gewoon, maar zal niet vervangen worden door een nieuwere D3/D4.
Ik wacht op een D5 P400e , liefst een D5 P300e wegenbelasting vrij... , en dan van 3 jaar
oud.. Laughing

Kinderen zij nu volwassen, vandaar dat een tweezitter voldoet voor vakanties..
  
Post #193636014th Apr 2018 10:37 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Liam
 


Member Since: 07 Feb 2015
Location: Rotterdam
Posts: 69

Netherlands 2015 Discovery 4 3.0 SDV6 HSE Auto Montalcino RedDiscovery 4

Hi Dan,

Dank voor het welkom. Altijd leuk om met mede petrol heads van gedachten te wisselen. F-type is top auto! De Disco is vervanging voor de bus van mijn wederhelft. Onze kinderen nog lang het huis niet uit. Zelf ook naar D5, MB GL gekeken, maar de hoofdbestuurder is meer liefhebber van het “tractorgevoel” van de d4, dus daarom deze keuze.

Is Duitse import, dus was relatief betaalbaar Smile
 2015 Discovery 4 SDV6 HSE - Montalicino Red
2006 Defender 110 TD5 - Santorini Black
1991 Porsche 911 - Guards Red 
 
Post #193637614th Apr 2018 11:19 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Dan_NL
 


Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1209


Hi Liam,

Die "Duitsland route" Mr. Green heb ik zelf ook al bekeken. Er komen steeds meer goedkoper
diesels op de Duitse markt nu de steden op slot gaan. Maar mijn 'oude dame' is nog als nieuw,
zeker na de € 10.000,- aan reparaties de laatste 3 jaar. Dit waren geen grote storingen maar
allemaal regulier onderhoud, na 310.000km... Ik hoop dat ik geen motor/bak problemen krijg..

Mijn auto zou ik wel willen verkopen, omdat ik er nog maar heel weinig mee rij. Maar de markt
wordt verpest door kale/vieze bakken die voor een grijpstuiver worden aangeboden.
Mijn auto doe ik niet weg onder de € 10.000,- . En dat betaald niemand er voor.

Dus rij ik lekker door en probeer zo vaak mogelijk de auto te schorsen als ik er meer dan 3 maanden
geen dringende behoefte aan heb..
  
Post #193638514th Apr 2018 11:42 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Tim043
 


Member Since: 05 Jan 2014
Location: Maastricht
Posts: 5

Netherlands 2005 Discovery 3 TDV6 HSE Auto Tonga GreenDiscovery 3

Jazeker NL-ers actief!

Ben inmiddels 4 jaar bezitter van een '05 Disco3 HSE, Tonga Green, gekocht met 220.000km op de teller en inmiddels +310.000 km.
Gebruik inderdaad ook de Engelstalige pagina's hier voor informatie en ben lid van LRCH.
Inmiddels al veel onverwachtse reparaties mogen uitvoeren, maar nog nooit zo'n fijne complete auto gehad dus is het zeker de moeite waard.

Woon in Maastricht, laat onderhoud uitvoeren bij 4x4 specialist Technische Service Heuvelland in Margraten.

Foto's volgen nog wel.

See ya!
 Owner since 11-01-2014 of a Land Rover Disco 3 HSE, Feb-2005, Black leather 7 seater, Tonga Green.
&2012 Fiat 500C 1.2 Lounge
&1996 Renault Twingo Spring 
 
Post #194012927th Apr 2018 10:05 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Send e-mail Reply with quote
Dan_NL
 


Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1209


Hi Tim043.

Even een tip : de multiriem moet vervangen elke 168000km óf elke 7 jaar, wat eerder komt...
Als deze breekt --> einde motor..

Bij mij is deze recent vervangen. Zowel lager keerrol als spanrol vol roest. Heb toen gelijk waterpomp en oliepomp vervangen.
In Tynaarlo hadden ze nog nooit van een TdV6 een oliepomp vervangen, maar zekerheid voor alles.. Waterpomp kwam druppel uit keerring, ook vervangen... Shocked

Jij hebt het zelfde probleem als ik : géén roetfilter. Dus vanaf 2019 gaan we € 3500 pj aan MRB betalen..

Ik heb bedacht de auto op Belgisch kenteken te zetten en daarmee te rijden. De BPM is nog € 800 dan.
Áls ze je pakken moet je 2x 800 betalen.. Stel je rijdt 3 jaar zonder MRB te betalen.. Laughing
  
Post #194013127th Apr 2018 10:13 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
IndusD4
 


Member Since: 01 Dec 2011
Location: Sydney
Posts: 290

Australia 

Shocked 3500 euro per jaar ??? Shocked

Kun je je uit Nederland uitschrijven en in België net over de grens gaan wonen? Mag je dan in Nederland met een buitenlands kenteken rijden?

Ron
  
Post #194013827th Apr 2018 10:37 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
Dan_NL
 


Member Since: 19 Sep 2010
Location: world
Posts: 1209


Hallo Ron.

Ja, een D3 op 'geel kenteken' [ personenauto ; 'grijs kenteken ' = bestelwagen ], daar betaal ik
nu exact € 3000 pj voor. Vanaf volgend jaar komt er 15% bij als je geen roetfilter hebt AF FABRIEK.

Dus je mag ook niet [ zoals in DE/BE] een roetfilter achteraf laten inbouwen. Mogelijk kan ik de
auto eerst op DE/BE kenteken zetten en dan weer op NL mét roetfilter...

Maar goedkoopst is op DE/BE kenteken...

Als je in NL woont en staat ingeschreven mag je niet in een buitenlandse auto rijden. De boete daarvoor is dan 2x de BPM.
Aangezien de auto dan 13/14 jaar oud is, is de BPM € 0,- ... Cool

Niet écht een probleem dus...
  
Post #194015927th Apr 2018 11:57 am
View user's profile Send private message View poster's gallery Reply with quote
IndusD4
 


Member Since: 01 Dec 2011
Location: Sydney
Posts: 290

Australia 

Hoi Dan

Ik heb jaren in Engeland gewoond maar was uitgeschreven in Nederland dus mocht gewoon met mijn Engelse auto in Nederland rijden. Met een aantal collega's zijn we een keer in Nederland geweest en de auto werd in beslag genomen. De bestuurder nog was ingeschreven in Nederland dus die kreeg een boete, en we konden niet aantonen dat het onze auto was (company car, je krijgt er geen papieren bij in Engeland - alleen de sleutels). Na het weekend met de zaak bellen om de papieren de krijgen, naar de gemeente om een bewijs van uitschrijving de halen en ik mocht hem naar België rijden.

Maar ik weet niet hoe de regels zijn als je in het buitenland woont maar in Nederland werkt.

Als je BPM niks is dan zou je het kunnen wagen, tenzij het 2X de volledige BPM van nieuw is.
  
Post #194017227th Apr 2018 12:49 pm
View user's profile Send private message View poster's gallery Post Reply
Display posts from the last:  
Post Reply Back to top
Page 3 of 3 <123
Jump to:  
Previous Topic | Next Topic >


Posting Rules
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum



DISCO3.CO.UK Copyright © 2004-2019 Futuranet Ltd & Martin Lewis
DISCO3.CO.UK RSS Feed - All Forums

DISCO3.CO.UK is independent and not affiliated to Land Rover.
Switch to Mobile Site