Member Since: 05 Sep 2006
Location: Hradec Kralove
Posts: 1095
batterij/y proble(e)m & Diss bus
Too lazy to translate so happily using the Dutch forum:
Hierbij mijn schrijven aan mijn Belgische dealer:
Geachte Heer,
Ik kom even terug op het probleem dat we +/- 14 dagen terug telefonisch besproken hebben betreffende mijn discovery MY05.
Het voltage-niveau van de batterij valt behoorlijk laag (tot onder 12V) wanneer ik enkel korte afstanden werk-huis-veld-werk etc doe. Dit merk ik doordat het alarm afgaat zonder reden, door de melding "low voltage" op de autoradio bij het wegrijden en door nameten met de voltmeter.
U vertelde mij over de DISS bus (juist?) die in Belgie op de auto gemonteerd wordt en niet noodzakelijk in andere landen. Noch voor LR Praag, noch voor LR Düsseldorf deed dit een belletje rinkelen.
Kan U mij de situatie een beetje uitleggen zodat ik het probleem in garantie in Praag kan laten oplossen:
- wat is het probleem waarschijnlijk?
- Welke oplossing wordt bij U (bij Vernaeve NV of in België in het algemeen) toegepast
- Is dit een "Known issue" bij Land Rover? Nummer van de Issue?
- Wat is de normale LR policy voor het lenen van een vervangwagen (niet Vernaeve, maar Land Rover in het algemeen – uiteraard doet Vernaeve NV beter) voor garantiewerk?
Verder wens ik te vragen of er lederen zetels vernieuwd worden in garantie? Het leder van de bestuurderszetel is helemaal gekraakt en gaat waarschijnlijk geen verdere vijf jaar meer mee. Ik heb ooit eens hierover iets gelezen op www.disco3.co.uk .
Welke zaken dien ik nog te laten controleren op mijn MY05 voordat de garantie verstrijkt?
Hartelijk dank voor Uw hulp & mvg
Heeft Iemand ervaring hiermee?
Vooral de vette tekst.
Dank!
csSome people get by
With a little understanding
Some people get by
With a whole lot more
I don�t know
Why you gotta be so undemanding
Mmm, vreemd hoor... Bij mij is de batterijspanning als de motor loopt zo rond de 14 volt, zelfs met lichten aan, Lightforces aan en Engel koelkist werkend. Ik heb geen idee wat dit zou kunnen veroorzaken, misschien slecht contact op de accuklemmen?
En ik heb nog nooit van de DISS bus gehoord.
Garantiepuntjes om te checken: veel D3's (waaronder de mijne) ontwikkelen nogal veel speling in het steering-rack, dus dat zou ik laten controleren. Verder was er al eens een thread over dit onderwerp. Even zoeken dus. 2006 Zermatt Silver TDV6 'SE' Auto, Mantec sump guard, Frontrunner roofrack, Lightforce 140s, split charge system and... a Jetboil.
Powered by
23rd Mar 2008 12:25 pm
captain_sugar
Member Since: 05 Sep 2006
Location: Hradec Kralove
Posts: 1095
Beaker,
Als de motor sraatit heb ik ook >14volt maar dat is de stroom die gemaakt wordt door de generator die de baterij op peil dient te houden of bij te vullen. Ik bedoel de stroom als de motor af staat.
Ik heb die BBUS ook, en heb ook terugkerende alarm problemen. Echter, bij mij geeft het systeem aan dat de interieur sensor het alarm triggert. Wanneer ik 'double-lock' (dus interieur sensor inactief) heb ik geen problemen.
De dealer heeft ongeveer alle onderdelen al een keer vervangen, en zelfs de bedrading in de A-stijl. Maar met weinig effect...
Wanneer het morgen eens even wil ophouden met regenen zal ik mijn accuspanning opmeten met de motor uit. 2006 Zermatt Silver TDV6 'SE' Auto, Mantec sump guard, Frontrunner roofrack, Lightforce 140s, split charge system and... a Jetboil.
Powered by
Ik heb mijn accuspanning een aantal keren gemeten nadat de auto een nacht gestaan had, en hij is altijd zo rond de 12.2 volt. 2006 Zermatt Silver TDV6 'SE' Auto, Mantec sump guard, Frontrunner roofrack, Lightforce 140s, split charge system and... a Jetboil.
Powered by
29th Mar 2008 9:42 pm
captain_sugar
Member Since: 05 Sep 2006
Location: Hradec Kralove
Posts: 1095
thanks Beaker,
Ik weet nu dat een spanning rond de 12V normaal is.
De auto gaat over een week de garage binnen. Ik ben benieuwd wat de Praagse betweters ervan maken. Ik moest hen de pap in de mond lepelen...
Bij mij gaat het alarm ook af wanneer het interieur niet bewaakt wordt (dubbel clicken op de afstandsbediening), het is dus iets anders dan bij jouw auto.
Ik hou je op de hoogte als de auto terug is.Some people get by
With a little understanding
Some people get by
With a whole lot more
I don�t know
Why you gotta be so undemanding
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum